tisdag, november 06, 2012

 

Den sanna glädjen i livet

Detta är den sanna glädjen i livet,
att använda livet för ett syfte
och upptäcka att du har en egen makt
Ett varande som en naturlig kraft
istället för en självisk ynklig liten figur som
klagar på att världen och andra människor
inte kommer att ägna sig åt att göra dig lycklig.

Jag är av den åsikten att mitt liv tillhör hela samhället
och så länge jag lever är det mitt privilegium, min gåva
och mitt ansvar att göra allt vad jag kan för världen.
Jag vill vara väl använd och nyttjad när jag dör,
för ju mer jag arbetar ju mer levande blir jag.

Jag gläds och älskar livet just precis som det är.
För mig är Livet inte bara en kort ljusglimt i evigheten.
Livet är som en slags strålkastare som
jag för i stunden har fått tillgång till
och jag kommer att låta den brinna
så starkt och klart som möjligt
innan det är dags att lämna den vidare
till kommande generationer.

George Bernard Shaw
From Man and Superman
Dedicatory letter

Fritt översatt till svenska av Dharenso

Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?