lördag, april 09, 2011

 

Förvirring tisdag eller lördag, eller?

Vaknar med total förvirring:
Oj, klockan är redan kvart över fem, en halvtimme senare än vanligt.
Jag ska till jobbet. Varför har inte klockan ringt? Vad har hänt?
Tror att klockan har ställt om datumet på telefonen efter en uppdatering i
går.
Upptäcker att den står på fel datum. Det är ju tisdag. Varför står den på
lördag?
Den manuella almanackan i köket står på också på lördag 9 april 2011.
Är de synkade på något sätt?

Jag ändrar almanackan, det är ju tisdag, den 12 april. Hmm, konstigt!?
Jag ändrar även datumet på telefonen som står på lördag, det är ju tisdag 12
april.
Oj då, då är det möte idag. Vi ska träffa Skanska idag. Oj vad dagarna har
gått fort.

Jag har inte heller gjort min uppgift i Positiv Coaching. Hur ska jag göra
nu?
Om jag åker tunnelbana så kan jag göra den på väg till jobbet.
SL-remsa. Ska jag ta den som Boz har? Nej, jag köper en ny på vägen,
och tar fram det andra röda SL-fodralet ur skrivbordslådan.

Gröt? Det finns ingen färdig gröt. Bara en liten skvätt i kylskåpet
och gammal kokt gröt på spisen. Jag gör ny levande gröt även om den
bara får dra en timme.

Det känns som om dagarna bara rusar iväg.
Spanarna? Lyssnade jag aldrig på reprisen i lördags?
Oj vad det går fort nu. Aha, det är en ny tid vi lever i.
Allt går plötsligt fortare.

Vi skulle ju på fest till Ewa.
Det skulle ju ha varit i helgen.
Eller är det nästa helg...?

Nu börjar allt falla på plats.
Tänk om almanackan stod på rätt datum lördag den 9 april 2011!
Tänk om datumet i telefonen stod på rätt datum lördag den 9 april 2011!
Jag kollar datorn. Jodå, det står lördag den 9 april 2011 även där.
Jag har tagit fel på dag helt enkelt.

Boz kommer upp.
- Oj vad du är tidig på lördagsmorgonen.
- Ja, säger jag. Jag har tagit fel på dag. Trodde att det var tisdag...

Jag går och lägger mig igen och somnar om
Det är sol ute och 5 grader varmt.
Det är livet så pågår.

Livet är härligt.
Livet är skönt.
Livet blir aldrig som man tänkt sig.
Allt är så spännnande.
Tack livet.
Tack Boz för att jag delar livet med dig.


Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?