fredag, juli 03, 2009

 

Vid ett fönsterbord mot parken

Han satt där redan när jag kom och stirrade mot parken
och det var höst och det var kallt och fullt med löv på marken
en liten grabb som blivit stor och som har förlorat på rouletten
som brutits av vinden som ett rö på öde slätten

Vår stad är full av sådana som inte vill va med mer
och såna som tog sin roll gud vete om dom ser mer
det rapas upp i riksdagshus och kommunala stior
men finns det nåt för mig sa han i deras profetior

Man önskar att man vore fri som fågeln under himlen
som flyr sin kos när det blir kallt och grått och trist och rivet
så binds man upp i vilsen ort långt bort från livets vindar
och offret får sin terapi och glider ner förblindad

Men vad spelar det för roll att man sitter här och gråter
och räcker sig till gårdagen som aldrig kommer åter
men plötslig är vi från varann nånstans i mänskovimlet
och missar till och med den lilla bit vi ser av himlen

Till slut tog jag farväl och gick ut i natt trafiken
Där satt han kvar i röken till Salongs- och soulmusiken
Som tur fick jag en bil som hjälpte hem den tunga kroppen.
Där låg jag tyst i baksätet och Räknade dom röda stoppen

Man önskar att man vore fri som fågeln under himlen
som flyr sin kos när det blir kallt och grått och trist och rivet
så binds man upp i vilsen ort långt bort från livets vindar
och offret får sin terapi och glider ner förblindad


Text och Musik: John Holm ( En stor inspiratör för Per Gessle)

En av mina absoluta favoritlåtar.
Tack John Holm för den!


Comments:
Sjukt bra!!!
 
En av mina favoritlåtar

Men jag tror att det ska vara:
" offret får sin terapi och blir än mer förblindad."
Mvh Kjerstin
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?