torsdag, mars 01, 2007

 

Att stava rätt är viktigt...eller?

The phenomenal power of the human mind

I cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg
The phaonmneal pweor of the hmuan mnid! Aoccdrnig to a rscheearch at
Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer inwaht oredr the ltteers in a wrod are,
the olny iprmoatnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be in the rghit pclae.
The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm.
Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.
Amzanig huh? Yaeh, and I awlyas thought slpeling was ipmorantt.

NOTE: I read this somewhere and I just had to pass it around.
I do not know the origins of the text

*************************************************************************************************
Mänskliga hjärnans fantastiska kraft

Jag kdnue itne frötså att jag fktasikt ftrosöd vad jag lsäte
Mnskiläga hjrnänas ftanassktia kafrt! Hnvdisänae tlil en udönerknsnig på

Cmarbidge University, det selapr ignen rlol i vklien ondirng bksävoertna i ett ord är,
det edna som är vtkiigt är att den frsöta och sstia bktsaoven är på rtät sältle.
Rsteen kan vraa i en ttaol rröa och du kan frtfoanrade lsäa uatn porlbem.
Det är för att den mniskälga häjnran lseär itne vrjae bskotav för sig säjlv uatn hlea odert på en gnåg.
Fnaatstskit elelr hur? Ja, och jag som altlid totrt att satva var vkgtiit.

ANM: Jag läste det här någonstans och jag har just skickat det vidare.
Jag känner inte till originaltexten

Det finns mer om den mänskliga hjärnan, jag kan skicka mer om du vill! [en powerpointfil]

Tack * ~ * ~ * Ranette * ~ * ~ * Naryani - min källa!


Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?