tisdag, april 26, 2005

 

Nuet - den främsta porten


Nuet den främsta porten
När alla tankar upphör
Att ge sig hän

När porten är öppen finns kärleken närvarande
Att finna det omanifisterade

Jag känner mej fast i mina tankar.
Jag sitter fast i en offerroll
Livet rasar samman runt mej
Och allt är bara en illusion

Det är som om jag provocerar fram det
Jag blir bara matt och orkeslös
Hostar och har ont i halsen
Rensar jag ut?

Vart ska jag börja?
Jag känner mej sårbar.
Det gör ont.
Jag vill helst bara gråta.

Aj! mamma hjälp mej!
Hjälp mej! Hjälp mej!

Jag vet att jag kan
Jag vet att lösningen finns runt hörnet
Ändå biter jag mej kvar.

Hur upplever jag när allt är bara tomt.
Plånboken är det enda som är tomt.
Huvudet är fyllt av en massa dynga.
Nåja, inte bara dynga.

Jag tog tre Tarot-kort igår:
Pånyttfödelse
Släppa taget
Att vara själv

Det var starka kort för mej.
Det känns som jag ska dö en smula.
Att släppa taget, att vara själv och
födas på nytt till mitt nya liv.

Har jag gjort läxan?
Jag blir bara förvirrad?
Vi ses på meditation hos Lars
i morgon kl 18 eller 18.30.

Ödmjuk, Sårbar och Naken

Dharenso
Kärlekens Krigare

Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?