tisdag, april 12, 2005

 

Lev livet fullt ut - en vecka

Om jag levde en vecka fullt ut,
så skulle den se ut så här:

Måndag
Jag är högt uppe bland bergen och vandrar. Jag har möjligtvis en till sex av mina närmaste vänner med mej.
Jag njuter av utsikten, de sköna formerna, ljudet, tystnaden, lukten, känseln.
Det liksom vibrerar i min kropp av närvaro. Vi äter solmogna frukter direkt från träden.
Dagen är lång och vi somnar alla tillsammans i en grönskande dalgång och solen går ned i vattnet.
Jag känner en vibrerande kärlek till livet.

Tisdag
Jag leker med mina barn och har kul. Jag är närvarande till vilken rikedom barnen ger mej.
När jag ser in i deras oskuldsfulla ögon känner jag en outtömlig källa av kärlek.
Jag erkänner mej själv för vem jag är och vad jag åstadkommit.
Vi dricker medhavda nektar. Jag är lyckllig.

Onsdag
Jag har kontakt med alla mina vänner och min familj.
Allt som jag vill ha sagt uttrycker jag direkt och kraftfullt.
Jag uttrycker min innersta vilja och människor lyssnar på mej.
Jag njuter av en nyplockad kokosnöt, knäcker den dricker
saften och mumsar i mej kokosköttet.
Jag känner glädjen till livet.

Torsdag
Jag dyker med delfiner och delar med mig av min kärlek och mina visioner bland deltagarna.
Jag känner en stor kärlek och tacksamhet för att är där jag är.
En coktail med jordgubbs-lime-dryck serveras i eftermiddagssolen.
Jag njuter fullt ut av drycken och av den värmande solen.
Jag känner en stor tacksamhet och glädje.

Fredag
Min grupp på mitt ashram träffas för ett fredagsmöte.
Vi har givande och kreativa samtal och planerar kommande veckas aktiviteter.
Kocken har gjort en levande tårta som vi äter tillsammans. Den smakar helt ljuvligt.
Livet är berikande och fantastikst.

Lördag
En heldag med dans, sång och utlevelseövningar. Jag går och lägger mej i en sval
silkesmjuk stor rund säng med glansiga lakan tillsammans med mina närmaste kvinnor och
män som jag känner mej attraherad utav. Vi har en kärleksnatt tillsammans.
Fönster står öppna och mild saltvattenberikad luft sveper in i rummet.
Stjärnorna lyser på den sommarmörka himlen.
Vattnet som vi dricker är friskt och lagom svalt från den renaste källan.
Jag känner en mäktig känsla av att vara ett med allt.

Söndag
Jag är med mej själv och mediterar hela dagen och känner mej tillfredsställd.
Jag fastar hela dagen men framåt middagen tar jag mej en shake på bland annat
kiwi, banan, jordgubb, och havremjölk. Den smakar helt fantastiskt.
Jag är komplett, fri och lycklig.


En möjlig vecka i Dharensos liv.

Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?