tisdag, mars 08, 2005

 

Välkommen till Mansgruppen Roy

Välkommen att vara med i vår Mansgrupp!

Vi är sex män som har varit med i Mansgruppen Roy under hösten 2004,
Holjer, Mikael, Sten, Tryggve, Tom och Dharenso.

Vi har nu 2005 startat en ny mansgrupp med samma kärna och erbjuder nya
deltagare att vara med. Lars och Peter är de senaste tillskotten till gruppen.

Är du Inspirerad och känner du dig kallad hör av dig till
Dharenso Anders Sahlqvist 0731-80 29 55, 08-659 42 57.

Varför mansgrupp?

När jag på Ängsbacka No-Mind-Festival år 2003 hade ett samtal med Sanford – en andlig ledare och lärjunge till David Deida – förstod jag att jag behövde ett manligt nätverk för att fortsätta utvecklas. Jag höll på att skilja mej efter ett tioårigt äktenskap.

Jag har inte naturlig koppling till andra män genom hobby eller sport och upptäckte senare att jag faktiskt var rädd för att vara med män. Att möta män i deras manliga energier. När jag övade på att leda en introduktion till Landmark Forum och det sitter endast fyra män framför mej förstod jag att här fanns något att hämta. Jag kunde normalt charma kvinnor och skoja till det lite. Nu satt det fyra allvarliga män som ville lyssna på vad jag hade att säga. Det kändes naket och obekvämt. Det var det som inspirerade mej till att starta en mansgrupp.

Jag kontaktade senare på våren några kamrater och snart var vi fyra stycken som träffades några gånger under våren 2004. Efter ett sommaruppehåll kom vi i höstas igång med Mansgruppen Roy med sex medlemmar. Vi hade åtta möten förra året.

Tanken med mansgrupp för min egen del är att:

Riktlinjer för Mansgruppen Roy:

Kommande möten tisdagar jämna veckor att boka in i almanackan
meddela nu = nästa möte om du inte kan komma någon av gångerna.

v2 11 jan
v4 25 jan
v6 8 feb
v8 22 feb
v10 8 mar
v12 22 mar
v14 5 apr
v16 19 apr
v18 3 maj
v20 17 maj
v22 7 jun
v24 14 jun

OPEN HEART TRIBE - www.openheart.just.nu
ONENESS - www.oneness.se
TILLIT - www.tillit.info
FRIGÖRANDE ANDNING och APU - www.waxthuset.se
NIO-MÅNADERSPROGRAMMET - www.hallungen.com
RING BILLIGARE? - www.acneuro.com
LANDMARK FORUM - www.landmarkeducation.se
THE NO MIND FESTIVAL - www.angsbacka.se
STENSKOTT I VINDRUTAN? http://www.specialt.se/

Fyra grundstenar till ett bättre liv

*Var sann i ditt tal
*Ta ingenting personligt
*Ta ingenting för givet
*Gör alltid ditt bästa

Kolla in http://www.miguelruiz.com/


Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?